Domeinstrategie

Haal meer uit uw domeinportefeuille

Landingspagina’s

Op een landingspagina plaatsen we via een relevante domeinnaam  heel gerichte informatie met de juiste trefwoorden, en een doorverwijzing naar de hoofdpagina van uw website. Op die manier kunnen we heel gericht bezoekers aantrekken.

Stel, u bent op zoek naar een bedrijf dat ruiten plaatst in de regio Nijmegen. In Google zullen klanten zoeken op termen als “Ruit plaatsen Nijmegen” of “Ruit kapot Nijmegen”.  De website ruitplaatseninnijmegen.nl of ruitkapotnijmegen,nl richt u vervolgens in als landingspagina, om op betreffende zoekcombinaties beter gevonden te worden in de zoekmachines.

 

Een landingspagina is dus een uitstekende tool om meer bezoekers naar uw website te genereren. Niet door maandelijks kapitalen te investeren in adwords campagnes of andere SEO technieken maar simpel door eenmalig een relevante domeinnamen aan te schaffen die vervolgens uw eigendom blijven.

In het kort: een landingspagina is een miniwebsite naast uw bestaande website waarop bezoekers terecht komen
als zij op specifieke zoektermen in een zoekmachine een product of dienst zoeken. Via de landingspagina wordt de bezoeker
vervolgens doorverwezen naar uw hoofdwebsite.

De voordelen van landingspagina’s

  • Bezoekers komen via Google vanzelf naar u toe

  • Uw adverteert in principe met de naam van uw nieuwe domeinnaam zonder verdere advertentiekosten

  • Op uw landingspagina staan directe links naar uw diensten, producten of offerteformulier

  • U vergaart een extra positie in Google met een extra domeinnaam en bereikt daardoor extra klanten.

  • Een landingspagina laten maken hoeft niet duur te zijn en kan al vanaf € 250,- excl. 21%BTW

  • Zoekmachines geven “exact match domains” voorrang in de resultaten op de term die overeenkomt met de domeinnaam.

  • Een gemakkelijk te onthouden domeinnaam is belangrijk. Uw website is immers een 24-uurs marktplaats. Dus hoe korter en gemakkelijker te onthouden hoe beter

  • Een extra positie in Google werkt dubbel zo goed. U wordt twee keer gezien, maakt twee keer zo veel kans op een bezoeker

    en uw concurrent heeft het nakijken.